dimarts, 1 de setembre del 2015

MATAR DE GAULLE

Darrera lectura d'estiu que em permetré aquests primers dies de setembre. Un cop llegit Victus, que m´ha agradat, però sense entusiasmar-me, ara li toca el torn a una novel.la, més breu, que des de la seva publicació tenia pendent. Del nord-català Joan-Daniel Bezsonoff, es titula Matar De Gaulle, una temàtica, no cal dir, que m'atrau molt. Bezsonoff, amb qui he parlat algunes vegades a les carpes de la Universitat Catalana d'Estiu, en edicions passades, és un autor interessant per la seva capacitat d'aportar una visió alternativa a la barcelonocèntrica, i sobretot, totalment oposada a l'espanyolisme rampant de molts novel.listes catalans. A més tocar, ni que sigui de forma perifèrica, el tema d'Algèria sempre m'ha atret. No només perquè els catalans (sobretot de les Illes i de les comarques més properes al nord d'Àfrica) vam tenir un protagonisme rellevant, sinó perquè ja des de que vaig llegir La Peste d'Albert Camus, a l'escola (en francès, naturalment), sempre m'hi he sentit atret. Tot i que també pot ser per la influència d'una pel.lícula clàssica, de les meves preferides, com és la Battaglia di Algeri de Gillo Pontecorvo. En definitiva, que espero passar una bona estona llegint-la, serà com un retrobament amb una temàtica que m'ha influït en la meva formació intel.lectual des de la meva adolescència.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada