dimecres, 24 de maig del 2017

MILITARY ETHICS

Nou MOOC al sac! Particularment aquest em fa molta il·lusió: Military Ethics: An Introduction, emès per la Universitat del Sud de Gal·les, d'Austràlia. M'ha permès conèixer un vocabulari militar i reflexionar sobre conceptes claus, que sovint m'havien passat per alt. Un dels temes que més es tracta és l'anàlisi del conflicte de les Falkland/Malvines, des de la perspectiva ètica. Un episodi que, en la meva primera joventut (17-18 anys) vaig seguir amb molta atenció i que em va tancar a la biblioteca de l'escola a les hores de pati, llegint la premsa de l'època, particularment les cròniques militars. Va ser llavors quan es popularitzaren paraules com Goose Green, Belgrano, Exocet, Harrier, Mirage, Gurkhas, entre moltes altres. La destrucció del Sheffield per un míssil Exocet llançat des d'un avió argentí va desvetllar una gran polèmica sobre les noves armes, els míssils, i com revolucionarien els afers militars, I això que encara estàvem lluny de l'ús d'internet i l'actual ciberguerra. 

A més a més, quan a l'estiu del 82, vaig fer la meva primera estada a Londres (40 dies), vaig assistir a diversos actes d'homenatge a les tropes retornades, victorioses, que es feren arreu de la ciutat, i que constituïren actes de patriotisme desfermat, que, per cert, van anar molt bé per a la consolidació política de Margaret Thatcher.

Val a dir, que aquest MOOC dedica també una part important a la teoria de la guerra justa, i els debats filosòfics al seu entorn. En definitiva, un curs molt interessant i altament recomanable.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada