dimarts, 17 de desembre del 2013

SURTO A L'ABC...

Ser un enemic d'Espanya és un bon senyal. Sobretot si són els propis espanyols que et declaren com a tal. És el que m'ha passat avui, al diari ABC, atès que el meu nom figura en una llista de "dirigents de l'ANC" amb vincles amb els "proetarres", segons un article que publiquen. A banda que, naturalment, ara ja no sóc dirigent de l'ANC, he de dir que m'han alegrat el dia. 
Al marge de l'anècdota aquesta, aprofito l'avinentesa per incidir en un tema que em sembla cabdal. 

Darrerament s'ha posat molt de moda dir que l'adversari és l'estat espanyol o el govern espanyol i no Espanya. Com sempre, els catalanets es volen fer el simpàtics i tracten els espanyols com si fossin imbècils.

Doncs jo no hi estic d'acord. Entre d'altres raons, perquè els principals atacs no ens vénen de l'estructura d'estat, ens vénen de la societat civil espanyola, i més concretament, dels mitjans de comunicació privats, malgrat que tinguin estrets contactes amb l'aparell d'estat. 

O és que són mitjans públics l'ABC, El Mundo, La Razón, Intereconomia, Libertad Digital, Tele5, A3, la Cope, 13TV, El País o la SER, etc.? Oi que no? I qui llegeix i permet sobreviure aquests generadors de catalanofòbia inesgotable? Doncs els espanyols que els nostres polítics, ingènuament, consideren que són angelets de la guàrdia.

Jo als espanyols no els dono el benefici del dubte. Fins que no em demostrin amb fets que són amics de Catalunya, no els reconeixeré com a tals. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada